Emantia

Chętnie pomożemy!
+48 737 678 737

Billboardy reklamowe to jeden z najpopularniejszych sposobów na promowanie swojej firmy i świadczonych usług.

Billboardy można spotkać właściwie wszędzie – w centrum miast i na ich obrzeżach, przy drodze szybkiego ruchu, jak i przy mniej uczęszczanych trasach. W jaki sposób powinno przebiegać projektowanie billboardów reklamowych?

Projektujemy reklamę na billboardzie


Billboard to forma reklamy imponująca przede wszystkim swoimi rozmiarami. Zwykle widać go z daleka, zatem łatwo przedstawić na nim grafiki i hasła promujące naszą działalność. Decydując się na umieszczenie billboardu reklamowego przy autostradzie, mamy szansę na wyjątkowo duży zasięg naszej reklamy. W końcu taką trasą przemieszczają się ludzie z całej Polski, a nawet zza granicy, a każdy z nich może okazać się naszym potencjalnym Klientem. Niemniej aby reklama billboardowa okazała się sukcesem, a nie klapą, należy dobrze przemyśleć jej treść. Co chcemy wziąć pod uwagę?

Po pierwsze, cel kampanii billboardowej


Zanim przejdziemy do opracowywania projektu graficznego, musimy jasno określić cel, jaki nam przyświeca – co chcemy osiągnąć tą reklamą. Zazwyczaj billboardy reklamowe mają coś promować, zachęcać do zakupu lub skorzystania z jakichś usług. Czasami jednak billboardy służą do zapowiadania czegoś, na przykład planowanego otwarcia jakiegoś punktu handlowego czy usługowego. To wszystko będzie miało wpływ na ostateczny wygląd billboardu. Zazwyczaj jednak projektant takiej reklamy chce uwzględnić czynniki przykuwające uwagę, intrygujące, kojarzące się pozytywnie.

Po drugie, projektowanie billboardu od kuchni


Jeżeli już dokładnie wiemy, jakie efekty chcemy uzyskać oraz posiadamy wstępny plan na billboard reklamowy naszej firmy, musimy zdecydować, jakie kolory będą na nim dominować, czy na billboardzie znajdą się tylko grafiki czy też tekst, a jeśli postawimy na tekst, to jaką czcionkę wybrać i jak powinien brzmieć slogan reklamowy. Chcemy kierować się przy tym zasadą: minimum środków, maksimum treści. To wymaga przemyślenia i dobrego planowania. W przypadku billboardów stojących przy trasach liczymy na to, że będą na nie zerkać kierowcy i pasażerowie. Te ułamki sekund decydują o tym, czy reklama na tyle ich zaintryguje, że będą o niej myśleć lub poszukają więcej informacji. Aby tak się stało, reklama musi być na tyle krótka i sugestywna, by zdążyli uchwycić jej sedno. I w tym właśnie tkwi sekret projektowania reklam na billboardach – reklama musi być na tyle krótka, ale chwytliwa, by przykuła uwagę przejeżdżających obok niej osób, choć trwa to ułamki sekund.

Po trzecie, dobry grafik to skarb


Teraz, gdy plan został dopięty na ostatni guzik, możemy przejść do realizacji projektu. Doświadczony grafik będzie wiedział, jakie barwy powinny dominować, a jakie być jedynie tłem, jak dopasować czcionkę tekstu do wielkości planszy itd. Będzie też znał ważne zasady dotyczące projektowania billboardów. Na przykład nigdy nie dopuści, by ważne informacje czy logotypy znalazły się na skraju plakatu, gdyż po wydrukowaniu lub wyklejeniu mogą okazać się one nieczytelne lub całkowicie niewidoczne. Będzie też pamiętał, by pozostawić wolne od nadruków brzegi, tak, aby wykleić reklamę z bezpieczeństwem, że nie zniszczymy jej treści, czyli tego, co najważniejsze. Dobry grafik rozumie też fakt, o którym wspominaliśmy nieco wcześniej – billboardy się ogląda, a nie je czyta, zatem projekt billboardu powinien zawierać stosunkowo mało tekstu.


×