KONSTRUKCJE REKLAMOWE NA SPRZEDAŻ ! - KLIKNIJ BY POZNAĆ SZCZEGÓŁY. Sprawdź szczegóły
KONSTRUKCJE REKLAMOWE NA SPRZEDAŻ ! - KLIKNIJ BY POZNAĆ SZCZEGÓŁY. Sprawdź szczegóły
Emantia

Chętnie pomożemy!

Widoczność - to klucz do sukcesu Twojej firmy!

Prawidłowa odległość nośnika reklamy billboardowej od krawędzi jezdni jest ściśle uregulowana w przepisach. Odległość tę oblicza się od krawędzi jezdni do najbardziej skrajnego punktu nośnika. Bezpieczeństwo ruchu drogowego i jego uczestników jest najważniejsze.

Przykładowe prawidłowe odległości wynoszą:

  • Autostrada w terenie zabudowanym 30 m, w terenie niezabudowanym 50 m
  • Droga ekspresowa w terenie zabudowanym 20 m, poza terenem zabudowanym 40 m
  • Droga krajowa w terenie zabudowanym 10 m, poza terenem zabudowanym 25 m

Są to odległości nie tylko bezpieczne dla uczestników ruchu drogowego, ale i umożliwiające im odczytanie tekstu czy obejrzenie grafiki. Jeśli mamy już pewność, że billboard przy drodze jest widoczny, warto zadać sobie pytanie jak długo widzi taką reklamę wielkoformatową przeciętny kierowca.


Reklama przy autostradzie - co mówią badania?

Kilka lat temu Instytut Analizy Sensorycznej ISA przeprowadził w Warszawie bardzo interesujące badania dotyczące skupienia uwagi kierowców w czasie jazdy. W trakcie badania kierowcy prowadzili auto na dystansie kilku kilometrów, używając specjalnych okularów Eye Tracking Glasses, które rejestrują ruch źrenic. Celem badania było stwierdzenie czy i w jakim stopniu  przydrożne reklamy odwracają uwagę kierowców od znaków drogowych. Okazało się, że zwykłe billboardy przy drodze skupiają uwagę 38% kierowców, a te zawierające dodatkowe oświetlenie aż 66%. Najwięcej uwagi kierujący pojazdami skupiają na reklamach podczas oczekiwania na światłach.

Badacze z Instytutu Transportu Samochodowego Politechniki Warszawskiej oceniają, że osoby jeżdżące na co dzień po mieście tą samą trasą, czyli te "jeżdżące na pamięć", koncentrują się na jak najszybszym przejechaniu trasy i billboardy przy drodze nie skupiają na dłużej ich uwagi. 

Z kolei przeprowadzonych z badań przeprowadzonych przez HEADZ Marketing Group oraz firmę badawczą Eyetracking Solutions and Research wynika, że moment zainteresowania
tablicą reklamową wśród kierowców mknących po autostradzie trwa nie dłużej niż 0,30 sekundy, a zapamiętywalność treści reklam wśród kierowców jest bezpośrednio związana z rozmiarem tablic eksponujących banner. Z badań wynika także, iż treść i forma prezentowania są, tuż obok rozmiaru, zasadniczymi zmiennymi jeśli chodzi o skupienie uwagi kierowców na dłużej. Wniosek? Reklama przy polskich trasach krajowych i autostradach może być bardzo skuteczna tylko pod warunkiem użycia wielkiego rozmiaru tablic outdoorowych o dobrze sformatowanym i stargetowanym przekazie. 

Skuteczna reklama przy autostradzie

Jeśli zależy ci na skutecznej reklamie przy autostradzie, nie pozostawiaj reklamy swojej firmy przypadkowi. My wiemy, ile czasu kierowca widzi billboard, na jakim odcinku reklama jest w pełni widoczna, a nawet ile aut przejeżdża codziennie trasą, przy której chcesz się reklamować. Zaplanujemy kampanię reklamową bardzo precyzyjnie: przeliczyliśmy każdy metr przejazdu dookoła naszych konstrukcji, sprawdziliśmy widoczność każdego metra kwadratowego reklamy z różnych odległości. Wiemy jak sprawić, żeby reklama przy autostradzie przyciągała uwagę na dłużej.
×