Emantia

Chętnie pomożemy!
+48 737 678 737

Reklama zewnętrzna ma wiele zalet, poznaj je!

Reklama outdoorowa jest niczym innym, jak formą reklamy zewnętrznej skierowanej do jak największej liczny odbiorców. Stosuje się ją w miejscach o wysokim natężeniu ruchu, czyli na przykład w postaci plakatów na przystankach komunikacji miejskiej, wielkoformatowych druków na budynkach czy stosik degustacyjnych w hipermarketach. Jedną z ważniejszych form są billboardy – są widoczne 24 godziny na dobę i praktycznie cały czas komunikują swój przekaz.


Rodzaje nośników outdoorowych

Reklama zewnętrzna to zespół różnych technik, które są wykorzystywane poza domem konsumenta. Sama reklama zewnętrzna nie odnosi się do jakiegoś konkretnego nośnika, jedynie musi być do niego dostosowana. Najbardziej popularne formy reklamy zewnętrznej to:
  • Billboardy – najbardziej rozpoznawalna forma reklamy zewnętrznej. Nośnikiem są w tym przypadku duże tablice reklamowe, umieszczone na podwyższeniach. Są
    dobrze widoczne z daleka, dlatego najczęściej montuje się je na konstrukcjach słupowych w pobliżu ulic, ale także na mocowaniach położonych na ścianach budynków w pobliżu ruchliwych miejsc;
  • Plakaty – jedne z najstarszych form reklamy. Wyróżnia je właściwie nieograniczona paleta barw i dowolność grafiki, oraz to, że może być umieszczona niemalże w każdym miejscu – od słupa ogłoszeniowego po drzwi różnych obiektów;
  • Citylighty –  to nic innego jak podświetlona tablica reklamowa zlokalizowana na przystankach komunikacji miejskiej. Dociera do bardzo dużej liczby osób;
  • Szyldy –  zazwyczaj w formie tablic, wystawianych poza obręb ściany;
  • Reklamy wielkoformatowe – płachty siatki winylowej lub pełnego winylu mające powierzchnię powyżej 100 metrów kwadratowych. Siatka winylowa przepuszcza światło, pełen winyl nie, dlatego zależnie od użytego materiału, podświetlenie może być umieszczone z tyłu (siatka) lub z przodu (winyl).


Środki reklamy zewnętrznej – czy warto z nich korzystać?

Przekazu umieszczonego na nośniku reklamy zewnętrznej nie da się pominąć ani wyłączyć, jak reklamy telewizyjnej lub internetowej. Odpowiednio zaprojektowana i umieszczona we właściwym miejscu reklama zewnętrzna staje się elementem krajobrazu, a czasami nawet punktem nawigacyjnym – mocno zapada w świadomość odbiorców i dzieje się to automatycznie.


Zalety reklamy zewnętrznej

Reklama zewnętrzna ma wiele zalet, pomimo iż niektóre jej formy wywołują oburzenie (jak na przykład krzykliwe banery zasłaniające architekturę). Przekaz dopasowany do nośnika często komunikuje treść w sposób świadomie niezauważalny, ale skuteczny.
Jakie są zalety korzystania z reklamy zewnętrznej? Oto kilka z nich:

  • Dociera do odbiorcy masowego
  • Nie da się jej uniknąć
  • Może być obecna w przestrzeni publicznej pod wieloma formami
  • Mocno zapada w pamięć odbiorców poprzez stale widoczny przekaz.


Formy reklamy zewnętrznej - dlaczego są skuteczne?

Ludzka ciekawość skłania konsumentów do zwracania uwagi głównie na billboardy, banery i reklamy wielkoformatowe. Odpowiednia grafika w połączeniu z kreatywnym i chwytliwym hasłem potrafią naprawdę wiele zdziałać w kwestii budowania świadomości marki, dlatego warto skorzystać z tej formy reklamy, która przy okazji wychodzi relatywnie taniej, niż nużące odbiorców reklamy telewizyjne czy irytujące reklamy śledzące w Internecie.


Zainwestuj w billboard przy autostradzie! Zapraszamy do kontaktu

×