Emantia

Chętnie pomożemy!
+48 737 678 737

Z doświadczenia wielu firm wynika, że reklama banerowa to niezwykle skuteczna i jednocześnie niedroga forma poinformowania klientów o produktach i usługach.

Z doświadczenia wielu firm wynika, że reklama banerowa to niezwykle skuteczna i jednocześnie niedroga forma poinformowania klientów o produktach i usługach. Klasyczne rozwiązanie polegające na graficznej informacji ustawionej w miejscu wzmożonego ruchu pieszego czy samochodowego ma długą tradycję i wciąż cieszy się ogromnym zaufaniem reklamodawców, jak i osób, do których wiadomość dociera. Warto rozważyć umiejscowienie billboardu lub baneru reklamowego przy najczęściej uczęszczanych trasach w Polsce.

Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklamą zewnętrzną określa się różnorodne środki reklamowe, które dzięki odpowiednim nośnikom mogą być umieszczane poza budynkami. Tego typu reklamy umieszczane są najczęściej przy ruchliwych ulicach, deptakach, w środkach komunikacji miejskiej, na budynkach.
Specjaliści od promocji i skutecznej reklamy wykorzystują w kampaniach wiele rodzajów nośników reklamy zewnętrznej. Do najpopularniejszych w Polsce należą:

  • reklama wielkoformatowa 
  • plakat
  • afisz 
  • banner
  • billboard
  • citylight 
  • diapazon

Reklamą zewnętrzną są także wszelkie litery przestrzenne, szyldy, spotyka się także reklamy na środkach transportu (car wrapping), k-boardy, neony, reklamy pneumatyczne, sandwiche, stripy czy infoscreeny.

Skuteczność banerów reklamowych

Reklama banerowa to jedna z najczęściej wykorzystywanych form komunikacji firmy z potencjalnymi klientami. Może stanowić formę samodzielnej promocji produktu lub usług, na przykład w przypadku towarów, których w innych mediach reklamować nie wolno. Często jednak jest działaniem wspomagającym inne kampanie, np. w Internecie, radiu i telewizji. Zewnętrzna reklama dociera do osób, które często są w ruchu, poruszają się samochodami, pieszo lub komunikacją miejską. Baner może być też sposobem na oznaczenie siedziby firmy czy sklepu w postaci szyldu na budynku. Może zawierać znak firmowy, przedmiot podlegający sprzedaży, może zachęcać do skorzystania z oferty, promocji.
Banery reklamowe zapewniają stały przekaz reklamowy. Zawierają minimum informacji, ale są zaprojektowane tak, by zwracały na siebie uwagę. Pozwala to konsumentom błyskawicznie zapoznać się z logo, nazwą firmy, produktu i to w dość krótkim czasie. Reklama w postaci baneru ma więc jeden z najwyższych współczynników skuteczności i wpływa na postrzeganie marki. Baner jest dostępny przez długi czas i dla wielu użytkowników, można go powielać i ustawiać w wielu punktach, zapada więc w pamięć.

Różnica pomiędzy banerami a billboardami

Klienci firm projektujących i wykonujących billboardy oraz bannery stosują te nazwy zamiennie, tymczasem baner i billboard to nie to samo. Billboard jest reklamą wielkopowierzchniową, którą nakleja się na znacznej wielkości tablicę w postaci plakatów sklejanych w większą całość. Żeby móc rozkleić tego typu reklamę, potrzebna jest wielkopowierzchniowa tablica.
Baner powstaje poprzez zadrukowanie elastycznego, odpornego na czynniki zewnętrzne materiału. Na obrzeżach banera umieszczone są oczka metalowe, dzięki czemu można go przymocować np. do siatki ogrodzeniowej.
Obie formy reklamy różni więc sposób mocowania oraz wielkość. Billboard jest produktem jednorazowym, ale można go powielać w setkach czy tysiącach kopii. Znika po zerwaniu lub zaklejeniu kolejnym billboardem. Baner można zdemontować i przenieść w inne miejsce.

Dlaczego warto postawić na reklamę billboardową przy autostradzie?

Billboardy coraz częściej pojawiają się w miejscach, w których bez wątpienia panuje duży ruch samochodowy. Ze względu na swoje wymiary i widoczność, znakomicie dociera do oczu kierowców i pasażerów. Tym samym reklama przy autostradzie staje się świetną inwestycją i okazją do dotarcia do naprawdę szerokiego kręgu potencjalnych klientów. Ruch na autostradach jest coraz większy. Samym tylko pomorskim odcinkiem A1 przemierza 20 milionów kierowców rocznie. Szacuje się, że miesięcznie aż 2-3 miliony kierowców ma kontakt z reklamą billboardową umieszczoną w pobliżu autostrad. 

×